romalreins

Romaltyglar är så jäkla snyggt tycker jag. Fast mest när man rider trail konstigt nog, det känns mer som att det passar där än i tex pleasure. I westernridingklasserna kan det passa också, men faktiskt är det trailryttare som använder romaltyglar.
Romaltyglar hålls med två händer. Man håller enda handen i stumpen som hänger brevid och handen man styr med håller man där tyglarna går ihop. På bilden ovan ser man en ögla som går till en läderlapp. Innan öglan håller man i med styrhanden och läderlappen håller man i med den andra handen. 

här ser man hur han håller händerna, det är riktigt snyggt tycker jag!

Kommentarer
Postat av: rebecca

okejokej! :) jag ska nog ta det nu för att mest se om jag vill fortsätta med ridning eller inte, då jag inte vet det nu. och det är så krångligt för mig att flytta någon starns med häst, och då jag inte tänker bo kvar här med häst då jag inte har tillgång till ridhus. så ja, jag har en hel del att bestämma 8)



haha nja..svårt är det ju inte, det beror ju på vad man har för kontakter.

2011-05-03 @ 22:51:47
URL: http://weestern.blogg.se/
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0