Ridecamp 2011

Fredag så åkte jag och Elin med Maria och Kattis för att hämta tränarna som kom med tåget. Sedan efter det så skulle vi rida. Då red vi alla 16 tillsammans och efter det så delade de in dom oss i grupper på 8 stycken. Jag hamnade med Elin, Kattis, Maria, Jenny och några fler! Vi gjorde då en jättebra övningar för att få hästarna broke! Det funkade verkligen jättebra på Tintin, det gjorde han jättebra. Vi gjorde även en massa övningar med förflyttningar. 

Sedan så gjorde vi lite flyttövningar utomhus, vi red på en volt. Så fort dom lutade sig inåt så flyttade man ut dom och lutade dom utåt så gjorde man en 90 graders sväng genom volten. GUD VAD BRA HAN GICK! Den här övningen gjorde så att han äntligen kom ner med sitt huvud och gick som en riiiiiktigt pleasurehäst. J*vlar vad bra han var. 

Sedan har han gjort en massa olika övningar som är för westernriding, horsemanship och en massa andra roliga saker. 

Och hela dagen idag så gjorde vi trail, vi fick jättemycket beröm för att han var så lugn och duktig. Han gick som en klocka och Rebecca(En av tränarna) gav mig supertips hur jag ska styra mer med sisten i olika moment. 

Summa av sumarum, gud vilka bra dagar jag har varit med om. Tränarna hade varit helt underbara, sjuuuukt duktiga och snälla. Människorna som var med var jäättetrevliga och jag har ju mina bästa mammor med mig och min fina kusin Elin.


Trailhinderna

En del av tränarna- Chris, Jen och Becca.

Kattis och Maria påväg till stora banan för galoppombytesträning.

Min vackra prins!

Inomhus arenan

Chris rider på Sune-Moped! =D

Kommer lägga in fler bilder när jag får alla bilderna från Elin.

Kommentarer
Postat av: OLIVIA CARLSSON-UNGHÄSTAR & WESTERNRIDNING

Vad kul! ;D



oliviawestern.blogg.se

2011-07-23 @ 09:12:23
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0