i can feel it in my fingers

Mina fingrar är alldeles slut, jag har stått och bandat man hela kvällen känns det som. Kanske stod en timme men det tar ju en sån jäkla tid och tålamod! Men det blev bra, imorgon ska jag klippa den kort och fixa till det. Jag har ett jättebra set som jag använder när jag bandar. Som ett bälte med fickor som det är snoddar, saxar och en massa sånt. 
ett sådant fast i ljusblått, mycket praktiskt.

När jag groomar är det några viktiga saker som jag har.
  • En sprayflaska med vatten som man sprayar på manen, alternativt kan man köpa brading gel/brading spray@showmaster. Hööks!
  • En urtunningssak för att kunna tunna ur manen på vissa ställen om den är tjock.
  • Såklart snoddar!!
  • En vanlig kam att kamma håret
  • En hårklämma för att hålla undan man när man ska banda en tofs.

Är det någon som vill se en vidoeguide hur man bandar hästens man på enklaste sätt?

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag vill väldigt gärna se! Blir aldrig bra när jag gör själv.

2011-05-04 @ 23:05:02
Postat av: Jenny

Absolut, show us!

2011-05-05 @ 08:42:50
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com
Postat av: Pulan

Men självklart vill vi se det!!!...fram med det bara..=)

2011-05-05 @ 14:50:38
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0